Miłość do sernika – dlaczego Polacy kochają sernik?
Sernik został okrzyknięty królem polskich ciast. Każda mama czy babcia ma w szufladzie zapisany ręcznie przepis na karteczce. Swój idealnie wyważony, sprawdzony i unikalny przepis. Kiedyś dzielono się przepisami i zapisywano w specjalnych dedykowanych zeszytach. Teraz dostęp do przepisów jest nieograniczony, ale czy to to samo?
Sernik znajdzie się na stole w każde święta – Wielkanocne, Bożego Narodzenia, urodziny, chrzciny, imieniny. Czy ta popularność bierze się z jego ogólnej dostępności? Czy może dlatego, że wariantów serników jest tak wiele?
Co by nie mówić o serniku i jak mocno się o niego nie sprzeczać – czy z rodzynkami czy bez – to co łączy większość przepisów to biały ser twarogowy. Żeby sernik wyszedł idealny ważne jest, by zmielić go trzykrotnie (jak nie wierzycie, zapytajcie babci!). To biały ser twarogowy nadaje sernikowi po pierwsze sensu (nazwa sernik odnosi się do jego głównego składnika), po drugie wyjątkowego kremowego smaku.
To co zasługuje jeszcze na uwagę, to doświadczenie w pieczeniu sernika. Dlaczego sernik mamy czy babci jest idealny? Bo włożyły w niego dużo serca i czasu, by dojść do perfekcji. Niech Was to jednak nie zniechęca do próbowania! W końcu każdy, kto dojdzie do perfekcji w pieczeniu sernika, będzie mógł nazwać się królem czy królową! A warto, bo podziw dla cukiernika to zawsze miłe uczucie.
Pamiętajcie, cierpliwość to najważniejszy składnik sernika, zaraz po najlepszym białym serze twarogowym zmielonym trzykrotnie! Jak już upieczecie sernik, nie wyciągajcie go, póki nie ostygnie. Wiemy, że jest to najtrudniejszy moment, bo ciekawość tego smaku często wygrywa z rozsądkiem, ale niestety – jeśli za szybko wyjmiemy sernik i nie damy mu odpowiedniego czasu, to osiądzie bądź popęka.
Korzystajcie ze sprawdzonych przepisów, używajcie najlepszego białego sera twarogowego i bądźcie cierpliwi, a sernik odpłaci się radością i rozkoszą.
Zapraszamy na fanpage Ja Cię SERniczę
Artykuł sponsorowany
Program „Ja Cię SERniczę” sfinansowany z Funduszu Promocji Mleka